Zondagsbrief 17 september 2023

1e Zending Syrië
Lector mevr. J. Oosterveen mevr. M. van der Waal
Organist dhr. J. Blankers dhr. M. van der Sluijs
Autodienst dhr. C. de Rooij, tel. 06-51641132 (b.g.g. 520619 of 06-11206140) dhr. J. Molewijk, tel. 06-22355651
(b.g.g. 520619 of 06-11206140)
Bloemendienst mevr. J. Houben
mevr. J. Verschoor

De dienst op 17 september wordt live via SLOG in beeld en geluid uitgezonden vanaf 9.20 uur. (Ziggo Kanaal 43; KPN Kanaal 1401; Delta Kanaal 12). De dienst uit de Lambertuskerk wordt ‘s avonds om 19.00 uur uitgezonden in audio op slogfm.

De dienst op 24 september wordt live via SLOG in beeld en geluid uitgezonden vanaf 9.20 uur. (Ziggo Kanaal 43; KPN Kanaal 1401; Delta Kanaal 12). Ook is de dienst te zien en te beluisteren vanaf 9.20 uur op “kerkdienstgemist”. De dienst uit de Emmakerk wordt ‘s avonds om 19.00 uur uitgezonden in audio op slogfm.

-          dhr. A. Stekelenburg, Beatrixlaan 34, 4941 JJ Raamsdonksveer. Beterschap.
-          mevr. E. Blom - Blom, Burchtplein 2a35, 4931 DM Geertruidenberg. Beterschap.

Kaarten gaan naar:
-          mevr. A. Horsman – Eveleens, Mr. Simon Buijsstraat 12, 4931 RC Geertruidenberg. Beterschap.
-          mevr. M. de Roon – Tactor, Voermanstraat 169, 4904 RH Gorinchem. Beterschap.

Bloemendienst: mevr. J. Houben en Ouderling/diaken.

Afwezigheid Koster/beheerder mevr. R. Olivier
Van 18 september tot 2 oktober is onze koster/beheerder mevr. R. Olivier afwezig en kunt u voor activiteiten en afspraken terecht bij mevr. J. Verschoor tel: 06-53438871 of dhr. A. Verschoor, tel: 06-40212502, emailadres: awverschoor46@gmail.com

RABO Clubsupport 2023
Als PCOB nemen wij weer deel aan de Rabo Club Support 2023. De stemperiode is van 4 tot 26 september. Leden van de Rabo Bank kunnen dan hun stem uitbrengen op ons. Iedere stem is geld waard, dit komt ten goede aan ons bestedingsdoel: Het gebruik maken van een touringcar met rolstoellift voor ons jaarlijks uitje.
Namens het bestuur PCOB, Ann Vuurens.

Voor de collecte van 10 september 2023 met als bestemming Noodhulp Hawaï/eiland Maui ontvingen wij via de bank en SKG tot en met vrijdag 15 september 2023 Euro 132,50 en dit bedrag is exclusief de telling van de collecten in de kerkzaal later deze maand.
Tevens ontvingen wij een gift van 50 euro voor het Rode Kruis en euro 200 voor de collecten deze maand. Hartelijk dank aan alle gulle gevers!

Diaconale collecte zondag 17 september 2023, Werelddiaconaat Myanmar
In het Zuidoost-Aziatische land Myanmar helpt Kerk in Actie kwetsbare groepen jongeren (tussen 18 en 35 jaar en veelal jonge moeders)die slachtoffer zijn geworden van de gewapende conflicten met het opbouwen van een menswaardig bestaan. Ze verbouwen pinda’s om tot olie te verwerken of gember om te drogen en te verkopen. Hiervoor ontvangen zij kleine leningen en de nodige trainingen.

“Twee halen ÉÉN betalen!”
U kent ze vast wel deze acties bij supermarkten of drogisterijen. Maar ja, je hebt er eigenlijk maar één nodig dus wat te doen… Aanschaffen, meenemen en achter in de kerk deponeren dan zorgen wij dat ze op goede plek komen, doet u mee?
Wilt u meer weten kunt u alle informatie daarvoor vinden op onze website www.pkngeertruidenberg.nl. Hartelijk dank!

Uw collecte bijdrage voor het kerkenwerk blijft uiteraard nodig. Deze kunt u overmaken naar rekeningnummer NL09 RABO 0373 7274 10 t.n.v. CvK Prot. Gem. te Geertruidenberg.

Laten we niet naar de hemel staren, maar in
ons leven op aarde aan God een gezicht geven.