Zondagsbrief 14 januari2024

1e Goederenbank
Lector mevr. J. Oosterveen mevr. Th. van der Maas
Organist dhr. J. Blankers dhr. M. van der Sluijs
Autodienst dhr. C. de Rooij, tel. 06-51641132 (b.g.g. 520619 of 06-11206140) mevr. F. Pruijssers, tel. 514859 (b.g.g. 520619 of 06-11206140)
Bloemendienst mevr. R. Knaap
mevr. M. de Jong

De diensten worden live via SLOG in beeld en geluid uitgezonden vanaf 9.20 uur. (Ziggo Kanaal 43; KPN Kanaal 1401; Delta Kanaal 12). Ook is de dienst te zien en te beluisteren vanaf 9.20 uur op “kerkdienstgemist”. De dienst uit de Emmakerk wordt ‘s avonds om 19.00 uur uitgezonden in audio op slogfm of te horen bij Delta Kanaal 800.

- Mevr. Pruyssers - Versteeg, Burchtplein 2-B17, 4931 DM Geertruidenberg. Ter attentie.
- Mevr. B.W. van Reeuwijk – Brand, Kardeel 25, 4941 LR Raamsdonksveer. Ter attentie.

Een kaart gaat naar:
-          Dhr. E. Boekholt, Ziederijsingel 21, 4942 VK Raamsdonksveer. Beterschap.

Bloemendienst: mevr. R. Knaap en Ouderling/diaken.

Bevestiging ambtsdragers
Met blijdschap en dankbaarheid mogen wij u berichten dat dhr. Jacques Broeders en mevr. Heleen Weltevrede zich beschikbaar hebben gesteld voor het ambt van ouderling in onze gemeente. Mevr. Henny Egberts heeft zicht beschikbaar gesteld voor het ambt van diaken.  Dhr. Broeders heeft zich ook beschikbaar gesteld om de taak van voorzitter van de kerkenraad op zich te nemen.
De kerkenraad draagt deze personen voor als kandidaat. Eventuele bezwaren kunt u tot uiterlijk 20 januari 2024 indienen bij de scriba Mark van der Sluijs (scribaat@pkngeertruidenberg.nl).
Daarnaast zijn tot onze vreugde opnieuw beschikbaar:
als ouderling dhr. Jaco Vleugel en als kerkrentmeester dhr. Ad Blom
De (her)bevestiging en herbenoeming zal plaatsvinden in de dienst van 21 januari 2024.
In deze dienst nemen we afscheid van:
-          Ouderlingen: mevr. Gea Blankers, mevr. Corry van Noorloos en mevr. Hannie van den Bent
-          Diakenen: dhr. Wim Roose, dhr. Hans Houben en dhr. Eric Dommisse
-          Voorzitter: ds. G.A. van de Weerd
-          Scriba: dhr. Mark van der Sluijs
Namens de kerkenraad
Mark van der Sluijs, scriba

De Kerkenraad in de komende jaren
Het ziet er naar uit (zie bovenstaand bericht), dat we in de komende tijd met een kleinere kerkenraad zullen functioneren. We zullen elkaar daarop moeten voorbereiden. We kunnen niet alles meer van de kerkenraadsleden verwachten, ook gemeenteleden zullen zelf meer moeten doen. De kerkenraad zal vaker dan we gewend zijn een beroep doen op meelevende leden van de gemeente. Alleen dan kan het kerkelijk leven voortgang vinden. We zijn dankbaar voor het vele werk dat in de afgelopen jaren weer verricht kon worden en hopen ook in de toekomst op uw begrip, meeleven en gebed om Gods onmisbare zegen.

PCOB/MuseumPlusBus.
De PCOB mag deelnemen aan een museumbezoek met de MuseumPlusBus  op woensdag 21 februari 2024, naar het Kroller-Muller museum in Otterlo.
Er zijn nog 6 plaatsen in de bus, mocht u interesse hebben dan kun u zich opgeven bij: Ann Vuurens, tel.: 516346, Anneke Roose, tel.: 514628, Marijke de Jong, tel.: 514680.

Voor de collecten van  zondag 7 januari 2024 ook met bestemming MERCY SHIPS ontvingen we tot en met vrijdag 12 januari 2024 Euro 119,50  via Bank en SKG en een gift van 20 euro via de bloemendienst. Dit bedrag is exclusief de telling  van de collecte in de kerkzaal. Telling daarvan is eerst later in januari 2024. Ook ontvingen wij giften van Euro 100 en 15 euro bestemd voor de diconale collecten in de komende periode.

Diaconale collecte, zondagochtend 14 januari 2024,
Binnenlands Diaconaat Samen tegen armoede.
Armoede is een groeiend probleem in Nederland. Een miljoen mensen kan de eindjes nauwelijks aan elkaar knopen. Gefaciliteerd door Kerk in Actie staan steeds meer lokale kerken op tegen armoede! Acute nood wordt bestreden met het inzamelen voor voedselpakketten en hulp voor de lokale voedselbanken. Voor de langere termijn wordt samengewerkt met de Stichting Schuldhulpmaatje om mensen te helpen uit schulden te komen of te voorkomen dat ze daarin terechtkomen.

Activiteiten Diaconie
Naast de inzameling rond Dankdag en Biddag blijft het altijd mogelijk om houdbare goederen in de bak achter in de kerk te deponeren! Een van de diakenen zorgt dan dat deze op de bestemde plaats terechtkomen!
Wilt u meer weten kunt u alle informatie daarvoor vinden op onze website www.pkngeertruidenberg.nl . Hartelijk dank!

De goedheid van een mens is een vlam die wel
verborgen, maar nooit gedoofd kan worden.