Zondagsbrief 21 januari 2024

1e Jongeren en de Bijbel
Lector mevr. Th. van der Maas mevr. T. Blom
Organist dhr. J. Blankers dhr. J. Blankers
Autodienst mevr. F. Pruijssers, tel. 514859 (b.g.g. 520619 of 06-11206140) dhr. G. Knaap, tel. 520619 (b.g.g. 06-11206140)
Bloemendienst mevr. J. Houben
mevr. A. Mulder

De diensten worden live via SLOG in beeld en geluid uitgezonden vanaf 9.20 uur. (Ziggo Kanaal 43; KPN Kanaal 1401; Delta Kanaal 12). Ook is de dienst te zien en te beluisteren vanaf 9.20 uur op “kerkdienstgemist”. De dienst uit de Emmakerk wordt ‘s avonds om 19.00 uur uitgezonden in audio op slogfm of te horen bij Delta Kanaal 800.

Huwelijk Jürgen Vermeulen en Delfitri
Tot hun grote vreugde en dankbaarheid laten Jürgen Vermeulen en Delfitri ons weten, dat ze op maandag 15 januari in Indonesië officieel voor de wet getrouwd zijn.
Jürgen en Delfitri hopen begin februari terug te zijn in Nederland en te gaan wonen in Geertruidenberg, Haven 63. Het is hun voornemen om op 4 februari 2024 de dienst in de Emmakerk te bezoeken.
Tijdens de Pinksterdienst in de Geertruidskerk 2023 heeft Jürgen belijdenis van het geloof gedaan en heeft hij zich laten dopen. Als gemeente feliciteren we hen van harte met deze vreugdevolle en liefdevolle stap in hun leven en wensen hen de zegen toe van de Heer van alle leven en de Vader van
Jezus Christus, opdat zij door de inspiratie van de Heilige Geest tot zegen kunnen zijn voor de kinderen die hen eventueel worden toevertrouwd en voor allen die de Heer hen op hun levenspad brengt.

- mevr. H. Verduijn - Timmermans, St. Amandusstraat 29, 4931 HT Geertruidenberg. Ter attentie.
- mevr. D. den Otter, Antonetta-Hoeve 14, 4941 GL Raamsdonksveer.Ter attentie.

Bloemendienst: mevr. J. Houben en Ouderling/diaken.

Afscheid en Bevestiging Ambtsdragers
In deze dienst worden dhr. Jacques Broeders en mevr. Heleen Weltevrede bevestigd in het ambt van ouderling in onze gemeente. Mevr. Henny Egberts zal worden bevestigd in het ambt van diaken.
Dhr. Broeders heeft zich ook beschikbaar gesteld om de taak van voorzitter van de kerkenraad op zich te nemen. Daarnaast zijn opnieuw beschikbaar als ouderling dhr. Jaco Vleugel en als kerkrentmeester dhr. Ad Blom. We nemen afscheid van de ouderlingen mevr. Gea Blankers, mevr. Corry van Noorloos en mevr. Hannie van den Bent en van de diakenen dhr. Wim Roose, dhr. Hans Houben en dhr. Eric Dommisse. Tevens nemen afscheid ds. Gert van de Weerd als voorzitter en dhr. Mark van der Sluijs als scriba.

De Kerkenraad in de komende jaren
Het ziet er naar uit (zie bovenstaand bericht), dat we in de komende tijd met een kleinere kerkenraad zullen functioneren. We zullen elkaar daarop moeten voorbereiden. We kunnen niet alles meer van de kerkenraadsleden verwachten, ook gemeenteleden zullen zelf meer moeten doen. De kerkenraad zal vaker dan we gewend zijn een beroep doen op meelevende leden van de gemeente. Alleen dan kan het kerkelijk leven voortgang vinden. We zijn dankbaar voor het vele werk dat in de afgelopen jaren weer verricht kon worden en hopen ook in de toekomst op uw begrip, meeleven en gebed om Gods onmisbare zegen.

Voor de collecten van zondag 14 januari 2024 ook met bestemming MERCY SHIPS ontvingen we tot en met vrijdag 19 januari 2024 Euro 355,61 via Bank en SKG inclusief een gift van 150 euro. Dit bedrag is inclusief de telling van de collecte in de kerkzaal en is door de diaconie aangevuld uit eigen middelen zodat euro 500,00 kon worden overgemaakt.
Hartelijk dank aan alle gulle gevers!.

Diaconale collecte, zondagochtend 21 januari 2024, Voedselbank de Baronie / Geertruidenberg
Niet alleen met Kerst!!”
Onze hulp is het hele jaar door nodig om gezinnen te helpen die deelnemen aan het programma van de voedselbank. Naast het inzamelen van houdbare goederen is ook geld nodig voor het totale proces daarom heen. Geld voor stroom, materiaal, opslag en vervoer zijn een paar zaken waar wij mee kunnen helpen.

ctiviteiten Diaconie

Naast de inzameling rond Dankdag en Biddag blijft het altijd mogelijk om houdbare goederen in de bak achter in de kerk te deponeren! Een van de diakenen zorgt dan dat deze op de bestemde plaats terechtkomen!
Wilt u meer weten kunt u alle informatie daarvoor vinden op onze website www.pkngeertruidenberg.nl .
Hartelijk dank!

Wat je bent, is Gods geschenk aan jou.
Wat je doet, is jouw geschenk aan God.